Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Uczniowie klasy 2 A zdobywają górskie szczyty

Treść

21 czerwca, przy pięknej słonecznej pogodzie, 14 śmiałków z klasy 2 A pod wodzą wychowawcy i opieką 3 mam, wyruszyło na poszukiwanie górskiej przygody. Pociągiem dotarliśmy do Piwnicznej, skąd urokliwym szlakiem w leśnym parku zdrojowym, zaczęliśmy wspinać się na wzniesienie znane pod nazwą „Wielki Kicarz”. Góruje ono nad Piwniczną na wysokości 703 m npm.  Niby nie tak wysoko, a łatwo wcale nie było. Ale gdy udało się nam po prawie półtorej godziny marszu pod sporą górkę dotrzeć na szczyt, naszym oczom ukazał się niezapomniany widok – przepiękna panorama Piwnicznej i okolic i opływająca stoki Kicarza rzeka Poprad, która właśnie tu tworzy swój największy przełom. Znużeni oddaliśmy się odpoczynkowi w cieniu ogromnego przekaźnika oraz posiłkowi. Po zejściu ze szczytu zrobiliśmy sobie postój w Domu Zdrojowym, gdzie każdy spróbował pysznych lodów. Po chwili odpoczynku kto jeszcze siły miał sporo, bawił się na placu zabaw. Wycieczkę zakończyliśmy buszowaniem po sklepikach na rynku w centrum Piwnicznej w poszukiwaniu pamiątek. Do Starego Sącza wróciliśmy autobusem.

Pierwsza nasza „górska” wycieczka zakończyła się sukcesem. Szczyt „Wielki Kicarz” zdobyty!