III Szkolny Dzień Matematyki
Treść
Tegoroczne obchody III Szkolnego Dnia Matematyki odbyły się 10 marca. Marzec jest miesiącem MATEMATYKI, gdyż kilka dni tego miesiąca jest poświęconych zagadnieniom matematycznym i są one wpisane do Kalendarza Świąt Nietypowych, m. in. 9 marca – Dzień Polskiej Statystyki, 12 marca – Dzień Matematyki, 14 marca – Dzień Liczby Pi. Organizując nasz Szkolny Dzień Matematyki, włączyliśmy się w obchody Ogólnopolskiego Dnia Matematyki, którego inicjatorem i organizatorem jest Stowarzyszenie Doskonalenia i Rozwoju 4improve. Ogólnopolski Dzień Matematyki - edycja 2017 uzyskał honorowy patronat Ministra Edukacji Narodowej. Według inicjatorów tego święta Dzień Matematyki został stworzony po to, aby dać uczniom trochę odmiany w nauce matematyki. Udział w grach i zabawach matematycznych ma na celu pokazać jasną stronę tej nauki.
Nasze świętowanie rozpoczęliśmy, tak jak w ubiegłych latach, od ogólnoszkolnego konkursu o tytuł „Rachmistrza 2017” w kategorii klas IV, V i VI, który odbył się w salach lekcyjnych. W konkursie brał udział każdy uczeń, a najlepsze wyniki uzyskali:
- Szymon Malinowski z kl. 4d w kategorii klas IV,
- Martyna Waligóra z kl. 5d w kategorii klas V,
- Martyna Dziarmaga z kl. 6d w kategorii klas VI.
Kolejny konkurs, w którym uczniowie świetnie się bawili i było wielu nagrodzonych, nawet wśród publiczności, to SKOJARZENIA MATEMATYCZNE. Zadaniem wybranej z każdej klasy pary uczniów było wskazanie pojęcia matematycznego, z którym kojarzyło się wylosowane powiedzenie, bądź hasło. Publiczność nie mogła podpowiadać, gdyż w przypadku braku odpowiedzi, któryś z uczniów na sali mógł odpowiedzieć i otrzymać nagrodę. Zwycięzcami okazali się reprezentanci z klasy VIc, drugie miejsce wywalczyła para z klasy Vb, a trzecie z klasy VIa.
Dalsza część naszego świątecznego dnia odbywała się w wyznaczonych salach, czyli na sali gimnastycznej był konkurs DWA ŁYKI MATEMATYKI, a w salach lekcyjnych uczniowie oglądali przygotowane przez grupy uczniów z każdej klasy konkursowe PREZENTACJE WYBITNYCH MATEMATYKÓW. Prezentacja mogła mieć formę filmu bądź prezentacji multimedialnej na temat wylosowanego przez klasę matematyka. Najlepszą w kategorii klas czwartych okazała się klasa IVa, w kategorii klas piątych klasa Vd, a w kategorii klas szóstych klasa VI d. Uczniowie wykazali się niezwykłą pomysłowością i kreatywnością, przygotowując swoje projekty.
Jak wspomnieliśmy wyżej podczas Szkolnego Dnia Matematyki odbyły się kolejne potyczki konkursu DWA ŁYKI MATEMATYKI. Oto ich wyniki:
LIDER MATEMATYKI KLAS 4 w miesiącu styczniu - Zuzanna Szymoniak kl. 4a
LIDER MATEMATYKI KLAS 5 w miesiącu styczniu - Karol Brzęczek kl. 5b
LIDER MATEMATYKI KLAS 6 w miesiącu styczniu - Oliwia Kamińska kl. 6d
LIDER MATEMATYKI KLAS 4 w miesiącu lutym - Zuzanna Szymoniak kl. 4a
LIDER MATEMATYKI KLAS 5 w miesiącu lutym -Olaf Pałubiak kl. 5d
LIDER MATEMATYKI KLAS 6 w miesiącu lutym - Oliwia Kamińska kl. 6d
LIDER MATEMATYKI KLAS 4 w miesiącu marcu - Zuzanna Batko kl. 4d
LIDER MATEMATYKI KLAS 5 w miesiącu marcu - Patryk Sajdak kl. 5b
LIDER MATEMATYKI KLAS 6 w miesiącu marcu - Oliwia Kamińska kl. 6d
W tym czasie przeprowadzony został również TURNIEJ MATEMATYCZNY, podczas którego wykorzystaliśmy materiały (w postaci prezentacji: Dzień Matematyki 2017 „Pieniądze to nie wszystko”) udostępnione przez Stowarzyszenie Doskonalenia i Rozwoju 4improve- patron merytoryczny e-math.pl. Prezentacja składała się z pytań z zakresu matematyki i nauk pokrewnych. Do każdego pytania dołączona była prawidłowa odpowiedź oraz krótki opis "Na temat" pełniący rolę edukacyjną.
Organizacja tego konkursu nie byłaby możliwa, gdyby nie pomoc i wielkie zaangażowanie uczniów z klas VIc i VIb, którzy pod okiem wychowawców przeprowadzili w każdej klasie ten konkurs, wyłaniając grupę zwycięzców. Zwycięska grupa z każdej klasy została nagrodzona słodkościami.
W tym dniu wyróżniliśmy także najlepszych, w opinii uczniów, twórców PLAKATU MATEMATYCZNEGO. W wyniku głosowania wygrały w swoich kategoriach klasowych: klasa IVb, Va i VIb.
Organizatorami naszego matematycznego świętowania byli nauczyciele matematyki, przy dużej pomocy uczniów z klas VIb i VIc, którzy mieli okazję sprawdzić się w roli prowadzących. Uczniowie z tych klas poradzili sobie z wyznaczonymi im zadaniami rewelacyjnie.