Przejdź do treści
otwarcie szkoly
przed renowacją boiska
boisko po przebudowie
Przejdź do stopki

Dzień Matematyki.

Dzień Matematyki.

Treść

21 marca br. odbył się IV Dzień Matematyki. Marzec jest miesiącem MATEMATYKI, gdyż kilka dni tego miesiąca jest poświęconych zagadnieniom matematycznym i są one wpisane do Kalendarza Świąt Nietypowych, m. in. 9 marca – Dzień Polskiej Statystyki,  12 marca – Dzień Matematyki,  14 marca – Dzień Liczby Pi. Organizując nasz Szkolny Dzień Matematyki, włączyliśmy się w obchody Ogólnopolskiego  Dnia Matematyki, którego inicjatorem i organizatorem jest Stowarzyszenie Doskonalenia i Rozwoju 4improve. Według inicjatorów tego święta Dzień Matematyki został stworzony po to, aby dać uczniom trochę odmiany w nauce matematyki. Udział w grach i zabawach matematycznych ma na celu pokazać jasną stronę tej nauki.

Nasze świętowanie rozpoczęliśmy, tak jak w ubiegłych latach, od ogólnoszkolnego konkursu o tytuł „Rachmistrza 2018” w kategorii klas IV, V,VI i klasy VII, który odbył się w salach lekcyjnych. W konkursie brał udział każdy uczeń, a najlepsze wyniki uzyskali:

  • Filip Luberda z kl. 4b w kategorii klas IV,
  • Michał Rejowski z kl. 5d w kategorii klas V,
  • Patrycja Marczyk z kl. 6c w kategorii klas VI,
  • Norbert Olszowski z kl. 7a

Na sali gimnastycznej był przeprowadzany konkurs DWA ŁYKI MATEMATYKI dla klas IV – VI, natomiast dla klasy VII teleturniej „Jeden z dziesięciu”.

Jak wspomnieliśmy wyżej podczas  Szkolnego Dnia Matematyki odbyły się kolejne potyczki konkursu DWA ŁYKI MATEMATYKI. Oto ich wyniki:

LIDER MATEMATYKI KLAS 4 w miesiącu lutym – Kamil Buchman kl. 4c

LIDER MATEMATYKI KLAS 5 w miesiącu lutym – Wiktoria Bołoz kl. 5a

LIDER MATEMATYKI KLAS 6 w miesiącu lutym – Antoni Janczura kl. 6a     

 LIDER MATEMATYKI KLAS 4 w miesiącu marcu – Kacper Górski kl. 4d

LIDER MATEMATYKI KLAS 5 w miesiącu marcu – Oliwia Orłowska kl. 5c

W turnieju „Jeden z dziesięciu” wygrał Michał Brzeziński.                      

Organizatorami naszego matematycznego świętowania byli nauczyciele matematyki, przy dużej pomocy uczniów z klas uczniów z klas Vc, Vd, VIa i VId oraz wolontariuszy. Uczniowie z tych klas poradzili sobie z wyznaczonymi im zadaniami rewelacyjnie.

 

EH

 

1160571