Przejdź do treści

IX „Majówka” i XV Rajd Tischnerowski

IX „Majówka”  i  XV Rajd Tischnerowski

Treść

"....czyli dzieje się wiele w Rodzinie Szkół Tischnerowskich !!!"

Tak, tak, gdy w sobotę 14 maja w Starym Sączu trwała Tischneriada, to równolegle w Krakowie w dniach 12-14 maja 2016 odbywały się IX „Majówka” i XV Rajd Tischnerowskich Szkół Podstawowych. Te dwie imprezy zorganizowała zaprzyjaźniona z nami Szkoła Podstawowa nr 153 z Krakowa. Trzeba od razu dodać: zorganizowała wspaniale!!! Oczywiście jak zawsze byliśmy tam obecni, godnie reprezentując naszą „Jedynkę”. Drużyna z naszej szkoły pod dowództwem pana Janka wyruszyła do grodu Kraka w czwartek przed południem. W pierwszy dzień Majówki gospodarze zorganizowali uczestnikom wyjście na Kopiec Tadeusza Kościuszki i zwiedzanie muzeum poświęconego temu wielkiemu Polakowi. Następnie na szlakach turystycznych Lasu Wolskiego (okolice ZOO) odbyła się gra terenowa, w czasie której jednym z zadań było dotarcie do i zdobycie drugiego z kopców krakowskich – Kopca Piłsudskiego. Wieczorem zameldowaliśmy się w miejscu zakwaterowania (SP 153), a kolacja po długim dniu pełnym wielu wrażeń i 15 kilometrach marszu smakowała wybornie. Noc jak to na wyjazdach była …… krótka, a spać trzeba było „szybko”J.

Drugi dzień to XV Rajd Tischnerowski na trasach Jury Krakowsko-Częstochowskiej, w pięknych wapiennych dolinkach podkrakowskich. Wędrowaliśmy przez Dolinę Będkowską obserwując krajobraz i formy krasowe, a zakończyliśmy wyprawę w jednej z ciekawszych jaskiń – Jaskini Nietoperzowej. Nie był to koniec atrakcji, bo po powrocie i pysznym obiadku wyruszyliśmy tramwajem do centrum  Krakowa, gdzie wykonywaliśmy zadania kolejnej gry terenowej i zwiedzaliśmy najstarszą część miasta.

W trzecim dniu gospodarze zorganizowali w szkole mini turniej sportowy i warsztaty zajęciowe, po czym nastąpiło podsumowanie wyników trzydniowych zmagań szkół i ogłoszenie wyników przez pana Jana Hrynczuka - dyrektora SP 153. Z dumą i satysfakcją należy stwierdzić, że drużyna naszej „Jedynki” w ogólnej punktacji zdobyła tytuł „Najlepszej Szkoły w Majówce i Rajdzie Tischnerowskim”

Niestety czas szybko minął i z żalem trzeba się było żegnać, a było naprawdę żal, bo te trzy dni były świetną okazją do integracji w Rodzinie Szkół Tischnerowskich. Podczas „rodzinnych” spotkań odwiedził uczestników Majówki brat patrona naszych szkół – pan profesor Marian Tischner.

Naszą szkołę reprezentowała drużyna w składzie:

kl. 6d - Bartek Grząbel-Mikulski, Kuba Lelek, Miłosz Walkosz,         kl. 6a – Wiktor Setlak