W dniu 26 lutego 2018 roku Szkoła Podstawowa nr 1 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Starym Sączu została uhonorowana zaszczytnym wyróżnieniem „DOBRZE ZAPROJEKTOWANEJ SZKOŁY”.
Do ogólnopolskiego konkursu starosądecką SP1 zgłosiły koordynatorki edukacyjno – wychowawczych inicjatyw: mgr Renata Jasińska Nowacka oraz mgr Jadwiga Postawa, które przygotowały szczegółową dokumentację prezentującą sprawozdanie z realizacji projektów: „Budzimy serca” i „Przygoda z nauką w murach UJ”.
Certyfikat „DOBRZE ZAPROJEKTOWANEJ SZKOŁY” stanowi wyjątkową nagrodę dla szkoły, która inicjuje zadania na rzecz wspierania wychowanków w podejmowaniu ambitnych wyzwań dydaktycznych.
Przyznany tytuł stanowi potwierdzenie, że szkoła:
- podchodzi do edukacji w sposób nowoczesny,
- jest otwarta na uczniowskie inicjatywy,
- tworzy dobre warunki do rozwijania pasji i wspierania talentów,
- poprzez wspieranie pracy metodą projektu kształtuje umiejętności i postawy niezbędne do funkcjonowania w życiu społecznym (tj. współpraca, planowanie, odpowiedzialność),
- jest atrakcyjna dla rodziców, którzy poszukują dla swoich dzieci szkoły inspirującej i twórczej.
Szkoła Podstawowa nr 1 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Starym Sączu w roku szkolnym 2017/2018 dołączyła do elitarnego grona instytucji, które w szczególny sposób dbają o uatrakcyjnienie życia szkolnego.
Starosądecka szkoła figuruje również na mapie „Dobrze zaPROJEKTowanej edukacji”, promując SP1 wśród ogólnopolskich placówek dydaktyczno – wychowawczych.
W założeniach organizatorów konkursu „Dobrze zaPROJEKTowana Szkoła” to taka, która w szczególny sposób dba o rozwijanie umiejętności kluczowych, wprowadza niestandardowe formy nauki, motywując uczniów do większej aktywności.
Honorowy patronat na konkursem Nowej Ery sprawowali: Minister Edukacji Narodowej, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Warszawski, Politechnika Warszawska i Ministerstwo Cyfryzacji.
Wyróżnienie przyznane starosądeckiej SP1 honoruje wspólną pracę uczniów zaangażowanych w konkursowe projekty, rodziców będących sojusznikami przedsięwzięć edukacyjno - wychowawczych oraz nauczycieli koordynujących szkolne inicjatywy.
J. Postawa, R. Jasińska Nowacka