Koła zainteresowań w I etapie kształcenia
w roku szkolnym 2011/2012
Lp.
|
Nazwa koła
|
Działalność |
Termin spotkań
|
Opiekun |
1. |
Kółko matematyczne |
Celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań matematycznych; twórczego, logicznego myślenia, a przede wszystkim nauka matematyki poprzez zabawę. W czasie zajęć wykorzystujemy Zestawy LIGICO PICCOLO z kartami ćwiczeń, gry matematyczne, klocki.
|
piątek
|
Stanisława Bielak |
2. |
Zajęcia tańca |
Zajęcia kółka tanecznego odbywają się w dwóch grupach wiekowych. Dobór repertuaru uzależniony jest od tego, gdzie i kiedy zespół będzie mógł zademonstrować swoje umiejętności – głównie są to imprezy i uroczystości szkolne, jak i pozaszkolne. Obecnie zespół przygotowuje dwa układy choreograficzne na podstawie elementów tańca dyskotekowego, współczesnego, towarzyskiego i aerobiku. |
poniedziałek |
Anna Kozik |
3. |
Zajęcia |
Zajęcia skierowane są do uczniów klas I – III, u których stwierdzono nieprawidłowości w wymowie. Celem zajęć jest nabywanie i podnoszenie sprawności artykulacyjnej oraz likwidowanie i korygowanie wad wymowy.
|
czwartek 940 – 1040 |
Marta Kałuzińska |
4. |
Zajęcia koła |
Zajęcia mają na celu rozwijanie inwencji twórczej, poprawnej wymowy, przełamywanie zahamowań i tremy. W czasie zajęć uczniowie zapoznają się z pracą aktora, reżysera, scenografa. Obecnie przygotowują przedstawienie Jasełkowe. |
wtorek |
Lucyna Wojnarowska |
5. |
Kółko matematyczne |
W czasie zajęć uczniowie rozwiązują zadania z Kangurkiem, rozwijają swoje zainteresowania poprzez gry matematyczne. Podczas zajęć wykorzystywane są książeczki Logiko, dzięki którym uczniowie sprawdzają swoje umiejętności i wiadomości.
|
poniedziałek |
Iwona Stojek |
6. |
Kółko ortograficzne |
Kółko ma na celu rozwijanie u uczniów zainteresowań ortografią. W czasie zajęć dzieci rozwiązują krzyżówki i rebusy; poprzez zabawę poznają reguły ortograficzne. |
czwartek |
Maria Kosakowska |
7. |
Kółko |
Głównym celem zajęć jest redagowanie gazetki „Uczniaczek” skierowanej do najmłodszej grupy wiekowej. „Uczniaczek” dostarcza swoim czytelnikom informacji o wydarzeniach szkolnych jak i rozrywki umysłowe. Propaguje twórczość własną dzieci poprzez różnorodne konkursy.
|
środa 1145 – 1230 |
Ewelina Bulanda |
8. |
Koło ekologiczne |
Przyrodnicy spotykają się raz w tygodniu. W czasie zajęć wykonują prace i zadania o tematyce przyrodniczej, oglądają filmy, prowadzą obserwacje, pielęgnują posadzone drzewko. Mali przyrodnicy poznają rośliny i zwierzęta oraz uczą się je wykonywać techniką origami. Biorą udział w konkursach organizowanych przez LOP.
|
poniedziałek |
Dorota Mirek |
9. |
Kółko |
Zajęcia mają na celu doskonalić umiejętności logicznego myślenia oraz wyrabiać w dziecku ciekawość matematyczną poprzez rozwiązywanie różnorodnych zadań i łamigłówek.
|
wtorek |
Maria Garwol |
10. |
Kółko |
W czasie zajęć uczniowie rozwiązują nietypowe zadania tekstowe oraz układają ich treść do reguł matematycznych. Tworzą magiczne trójkąty i kwadraty.
|
piątek |
Lucyna Bazielich |
11. |
Kółko |
Głównym celem zajęć jest kształtowanie kreatywnej postawy ucznia wobec sztuki i jej wytworów, rozwijanie wyobraźni twórczej i wrażliwości estetycznej. W czasie zajęć uczniowie pracują w grupach lub indywidualnie. Wykonują prace różnymi technikami wykorzystując plastelinę, masę solną, glinę, mydło oraz papier.
|
wtorek |
Halina Ślazyk |
Opr. D.M.