„Różnice kulturowe” stały się przedmiotem intelektualnej „burzy mózgów” uczniów realizujących program „Szkoła Tolerancji” Centrum Edukacji Obywatelskiej.
W tekście siódmoklasiści szukali wartości, z którymi identyfikuje się uczeń starosądeckiej SP1.
Poniżej publikujemy idee, cytując te, pod którymi podpisują się uczestnicy zajęć i koordynatorki programu:
- „Musimy akceptować odrębności kulturowe”.
- „Rewolucję edukacyjną w krajach Trzeciego Świata należy podjąć w rejonach porażonych analfabetyzmem i zacofaniem”.
- „Bogate kraje Europy, Ameryki i Australii powinny kształcić działaczy z Azji i Afryki, organizujących ruch edukacyjny w swoich krajach.”
- „Każda grupa powinna współdziałać z inną grupą z odrębnej kultury”.
- „(Należy) wspólnie formułować różnice, ale w taki sposób, by można o nich rozmawiać i współdziałać pomimo dzielących nas tradycji”.
-„Angielski nie powinien zdominować rewolucji edukacyjnej”.
-„Internet nie zastąpi podróży”.
W trakcie warsztatów prowadząca zajęcia zarekomendowała młodym ludziom organizację charytatywną „Lekarze Świata”, której celem jest międzykontynentalna pomoc potrzebującym, bez względu na przynależność rasową i etniczną.
Jadwiga Postawa